Jak postupovat při reklamaci 1
Jak postupovat při reklamaci
Záruční lhůta
V prvních dvou letech od převzetí spotřebního zboží je podle zákona možné reklamovat vady. Někdy prodejce nabízí i delší dobu záruky. Může se však lišit. Obchodník třeba v reklamě sliboval pětiletou záruku, ale na obalu by byla dvouletá záruka, tak platí ta delší z nich. Pro takové případy je dobré si ponechat důkazy. Budete tak mít potvrzení o smluvení delší záruční lhůty. Dbejte však, aby jste se nespletli. V reklamě může jít o jiný typ zboží. Třeba jen o písmenko. Pokud budete mít ve smlouvě (nebo účtence) jiný typ než je např. v reklamním letáku, tak smlouva má přednost. Kupujete-li zboží použité, prodávající může krátit záruční lhůtu max. na polovinu – z toho vyplývá na 1 rok.
Záruční doba se automaticky prodlužuje o reklamační lhůtu. Prodejci však trvají na záruční lhůtě od data prodeje. Právo je však na Vaší straně!